تبلیغات
معرفی مقالات علمی و پژوهشی - download برنامه ریزی آموزشی در شركت توسعه نیشكر و صنایع جانبی

معرفی مقالات علمی و پژوهشی - download برنامه ریزی آموزشی در شركت توسعه نیشكر و صنایع جانبی

معرفی مقالات علمی و پژوهشی - download برنامه ریزی آموزشی در شركت توسعه نیشكر و صنایع جانبی
برنامه ریزی به مفهوم ساده ودر عین حال عملی كلمه عبارت است از طرح و تهیه نقشه محاسبه شده برای رسیدن به هدف یا هدفهای مورد نظر پس قبل از آن كه به كار برنامه ریزی بپردازیم اول باید هدف یا هدفهای خاصی را در ذهن خود مشخص كنیم سپس برای رسیدن به آنها به طرح نقشه و پیش بینی های لازم بپردازیم
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
برنامه ریزی آموزشی در شركت توسعه نیشكر و صنایع جانبی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه

برنامه ریزی

واژه برنامه ریزی از نظر كاربردی، معنایی وسیع دارد. ما در مكالمات روزانة‌ خود غالباً آن را به صورتهای مختلف به كار می بریم:

‍«برنامه كار من این است كه .... «برنامة‌ امروز من مراجعه به فلان موسسه....» برای هفته آینده برنامه ریزی كرده ام كه به فلان منطقه مسافرت كنم. الان برنامه ام آن است كه بروم بازار خرید كنم.... «برنامة‌این ترم تحصیلی چنین است و برای ترم آینده چنان خواهد بود...» برنامه كلاسی امروز عبارت است از : زنگ اول ریاضی – زنگ دوم زبان و... و غیره

ما هر یك از فعالیتهای یاد شده را تحت عنوان «برنامه» یاد می كنیم . در صورتی كه مفهوم بسیاری از آنها در حقیقت برنامه و برنامه ریزی نیست بلكه قصد و اراده و میل ما را در انجام كارها نشان می دهد.

برنامه ریزی به مفهوم ساده ودر عین حال عملی كلمه عبارت است از طرح و تهیه نقشه محاسبه شده برای رسیدن به هدف یا هدفهای مورد نظر . پس قبل از آن كه به كار برنامه ریزی بپردازیم اول باید هدف یا هدفهای خاصی را در ذهن خود مشخص كنیم سپس برای رسیدن به آنها به طرح نقشه و پیش بینی های لازم بپردازیم.

ما در زبان فارسی از مفاهیم مختلف: طرح ، پروژه ، برنامه درسی، آموزشی، تقویم درسی هفتگی .... به نام برنامه و برنامه ریزی یاد می كنیم البته هر یك از این مصادیق مفهوم و اعتبارموضوعی خاصی داشته كه یا دیگری تفاوت كلی دارد. (فرجاد، محمدعلی، اصول برنامه ریزی آموزشی و درسی)‌.

برنامه ریزی آموزشی:

همان طور كه ذكر گردید یكی از مصادیق برنامه ریزی، برنامه ریزی آموزشی می باشد كه تعریفی كه «كومیز» آن ارائه می دهد چنین است:

«برنامه ریزی آموزشی به معنی وسیع كلمه عبارت است از بررسی نیازهای آموزشی درجامعه مورد عمل، تجزیه و تحلیل وضع موجود، كشف كمبودها، علل و انگیزه های توسعه و اتخاذ روشهای هر چه بهتر و كارآمدتر برای تامین خواسته های اجتماعی به منظور این كه نتایج كار هر چه بهتر ، جامعتر و موثرتر باشد.»

برنامه ریزی آموزشی به مفهوم جدید آن برای اولین بار در سال «1923» در كشور اتحاد جماهیر شوروی مورد استفاده قرار گرفت. از این اگر چه برنامه ریزی آموزشی دارای سابقه ای بین طولانی است و در واقع از آن زمانی كه جوامع بشری كوشش نموده اند تا فرزندان خود را چنان تربیت كنند كه جوابگوی هدفهای معینی ، در جهت تحقق آرمانهای جامعه خود باشند، می توان گفت برنامه ریزی آموزشی متداول بوده است. ولی مفهوم معاصر آن بسیار نوپا می باشد. و عملاً مفهوم جدید برنامه ریزی آموزشی در سطح بین المللی در دهه «1340» شمسی (1960 میلادی) در رابطه با ضرورت رشد اقتصادی مطرح شد و به تدریج گسترش یافت.


html

تاریخ : چهارشنبه 8 آذر 1396 | 10:30 ق.ظ | نویسنده : پژوهان | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By Slide Skin:.